A fost Mobifest 2016

Ieri am fost la Mobifest, cea mai importantă conferință dedicată mediului mobil din România. Ajunsă la a noua ediție, Mobifest, a început ieri prin conferințele susținute de specialiștii din domeniu, urmată de Gala Mobile Awards și s-a terminat astăzi, odată cu încheierea primului training aplicat de mobile marketing, suținut de Rob Thurner (Founding Parner- Burn The Sky).

Deși am fost prezentă doar din partea a doua a zilei, am aflat destul de multe lucuri interesante pe care m-am gândit să vi le împărtășesc. V-am zis că-s simpatică, nu? 🙂

Ajunsă la sesiunea a treia, un pic ” behind the scenes “, am ascultat speakeri precum : Anca Ștefan (L`Oréal), Nicolae Drăgoi, marketing manager-ul de la eSky România, Florin Stoian de la Yellow.Menu și Anamaria Marin (Syscom Digital).

De la Anca Ștefan am aflat despre aplicația pe care ei au realizat-o – MakeupGenius- și crezurile de la care au pornit atunci când au realizat această aplicația. Makeup Genius este aplicația prin care poți să testezi  diverse produse de make-up de la L`Oréal și să cumperi direct din aplicație produsele încercate (traficul din aplicație se trimite către eMag, acolo unde poți să achiziționezi produsele). Dacă până acum, mobile advertising-ul era Make it desirable, cei de la L`Oréal au trecut la Make it tryable,  de la 360 communication la 365 communication, de la Mobile First la Experience First. Deși cifrele nu sunt preferatele mele mi se pare că sunt importante în acest caz: aplicația asta a fost downloadată de 16 milioane de ori și este disponibila pentru 63 țări iar în România, femeile testează în medie 14 produse într-o sesiune. Deși eu nu sunt mare deloc fashionistă, care credeți că a fost aplicația pe care am descărcat-o aseară 🙂 ? Din ce am testat eu, pentru România poti să testezi doar câteva produse din următoarele categorii: farduri de ochi, rujuri, glossuri, fard de obraz și contur de ochi, însă am înțeles că se vor adăuga treptat tot mai multe produse.

La 10 ani de la lansare, cei de la eSky au făcut un rebranding și cu această ocazie au lansat și una dintre cele mai importante campanii din România pe Instagram. Astfel, ei au trimis 2 instagrammeri români @yesmyfriend (11.400 followers) și visualcri (21.100 followers) în Martinica, o insulă din Caraibe, să facă fotografii de acolo (sincer, nu cred că le-a fost prea greu 🙂 ) și să povestească experiența lor de acolo.

Mi-au plăcut mult și prezentările din sesiunea 4, unde i-am avut ca speakeri pe Cristian Ignat (Canopy), Germina Gâgă (WebDigital), Antonio Eram (Netopia) și Dragoș Smeu (Kubis Interactive).

Vă prezint punctat câteva idei și de la ei:

  • pentru a putea deveni mobile-friendly, verifică dacă audiența ta este pregătită, dacă ar utiliza/cumpăra de pe platforme mobile
  • nu are sens să clonezi site-ul de mobil într-o aplicație
  • why mobile?  spre deosebire de desktop (care este folosit cu precădere doar la muncă), mobilul îl folosim în toate momentele zilei

Așa cum spun și cei de la Mobifest, suntem în plină Revoluție Mobilă!

Revolutia mobila

Crește interesul românilor pentru smartphones, cresc ocaziile de a folosi telefoanele inteligente. Se estimează că în 2016, penetrarea smartphones va fi de 60% din totalul terminalelor de pe piața noastră. Mai mult, 80% dintre românii prezenți pe Facebook accesează rețeaua de pe un dispozitiv mobil. Între utilizatorii de smartphones, 72% caută informații, iar 35% distribuie clipuri pe mobil.

Tu ce crezi despre această revoluție?

sursă foto:stocksnap.io

 

 

E posibil să-ți mai placă

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *